profile: philippe georget & gilles sebag

Print Friendly, PDF & Email

Dieser Beitrag enthält Werbung – advertising.

Quelle: pixabay

where

Perpignan  ·  Pyrénées-Orientales  ·  Occitanie  ·  France

when

2009 – 2019

writing

Philippe Georget (*1963)

acting

Gilles Sebag, Lieutenant, Police Nationale

background

Gilles Sebag durchlebt unruhige Jahre – vom Sommer in den Herbst, vom Winter schließlich in einen Frühling. Während er in vertrackte Kriminal- und Mordfälle verwickelt ist, die er mit Hilfe seines Bauchgefühls löst, erlebt er ein Wechselbad der Gefühle in seiner Ehe. Hat seine Frau nun eine Affäre, oder doch nicht? Manchmal scheint sein Privatleben vordringlicher als seine professionelle Herangehensweise, auch wenn er sich intensiv bemüht, eine entführte, junge Frau gerade noch rechtzeitig zu finden oder in der kolonialen Vergangenheit Frankreichs herumzuwühlen, die plötzlich alte Rechnungen ans Tageslicht bringt – oder einen Mord untersucht, der während der Büßerprozession zu Ostern passiert.

Gilles Sebag undergoes unsettling years – from summer to autumn, winter to finally spring. While involved in tricky crime and murder cases, which he resolves by his gut feeling, he experiences an emotional rollercoaster about his marriage. Does his spouse have an affair? Sometimes his private life seems to overwhelm his professional approach when struggling to find an abducted young woman just in time or rummaging around in France’ colonial past when unfinished business suddenly seems to surface … or there is a murder during the procession of the penitents at Easter.

review      

Marlowe thinks …

series

  1. Dreimal Schwarzer Kater (2014)
  2. Wetterleuchten im Roussillon (2015)
  3. Rabenschwarzer Winter (2016)
  4. Frühling lässt sein schwarzes Band (2023)
  1. Summertime All The Cats Are Bored (2013)
  2. Autumn, All The Cats Return (2014)
  3. Crimes of Winter (2017)

originally written in

French

Spread the word. Share this post!

a faint cold fear thrills through my veins ... william shakespeare